Treballs de Project Management en projecte desenvolupat en 3 fases on la nostra participació es va iniciar un cop començada la fase primera de la reforma. Es partia d’un projecte previ redactat per el despatx d’interiorisme i gestionat en execució d’obra per la pròpia propietat. En la fase segona es va fer suport en la gestió de l’execució de la obra i en la tercera fase ja vàrem gestionar el projecte i es va fer també suport en l’execució de la obra.
Aquest projecte reflexa les bondats de la gestió, entesa aquesta, en aquest cas, no de forma integral en tot el procés projecte/execució, sinó de manera parcial en l’estudi detallat del projecte. En diverses ocasions s’ha fet esment a la planificació del camí a seguir per tal de desenvolupar un projecte el més eficient i efectiu possible i mai és tard per prendre aquest camí.
En aquest cas particular es va iniciar el camí pensant en la reforma de l’hotel com a actualització de les instal.lacions a la categoria que es volia aconseguir. Es va pensar en disseny i en superfícies, però no es va pensar en la viabilitat econòmica del negoci envers el resultat final de la reforma. Si volem executar una obra per fases, cal desenvolupar primer el projecte total, analitzar la viabilitat, determinar les fases i executar-les. El que no es pot fer és desenvolupar i
executar el projecte fase a fase, sense saber si el resultat final serà positiu o negatiu a nivell d’explotació econòmica.
S’encarrega a Byko l’estudi d’actuació per la fase 3 envers la situació de l’hotel un cop acabada la fase 2. La propietat ja tenia clar que no era viable perdre més habitacions i calia un estudi detallat per tal d’aconseguir la categoria 4*superior sense perdre més habitacions. Es va aconseguir redactar un nou projecte, avalat per el certificat previ positiu del departament de turisme de la Generalitat de Catalunya i executar les obres amb garanties i tranquil·litat.
S’encarrega a Byko també la gestió en la resolució dels requeriments pendents referents a la llicència mediambiental, donant suport a la propietat i a l’enginyeria per tal de trobar solucions poc invasives i costos ajustats.
La inspecció final del departament de turisme va ser totalment favorable i correcta, al igual que la inspecció per part d’una ECA i la obtenció de la llicència mediambiental.
“En col·laboració amb La Llotja arquitectes”
BYKO Projectes i Gestió som una empresa fundada al 2010 que compta amb un equip multidisciplinar format per professionals arquitectes, arquitectes tècnics, interioristes i personal administratiu.