A vegades hi ha projectes més complicats per la seva gestió que per la seva fase prèvia de disseny i definició. Què passa quan els condicionants vénen a l’inrevés? Què passa quan impera el baix cost i l’standarización d’elements i disseny, en un conjunt no uniforme?
És fàcil pensar en la simplicitat que això comporta, però quan es tradueix a l’idioma de les necessitats i condicionants existents, la cosa canvia.
Es demana un projecte de reestyling, estandarditzat per a 350 habitacions, ja siguin senzilles, dobles, triples, familiars o de baix coberta, tenint en compte que, tot i l’homogeneïtat, els centímetres exactes no es repeteixen habitació per habitació. És imperatiu actualitzar tots els capçals de llit, tauletes de nit, escriptoris i cadires, renovar els televisors, la il·luminació, la roba de llit i cortines, així com donar major lluminositat interior i tot limitat a un pressupost inferior a 1.500,00 € per habitació i a un període de treball de 2 mesos.
Evidentment el primer pensament ha d’anar dirigit a la gestió de el projecte, tant per costos com per planificació i previsió de materials. Un cop analitzats aquests factors i tenint clars els límits, es poden formular les bases dels dissenys possibles i dibuixar diverses propostes.
Convenia, i molt, treballar el màxim possible fora, per muntar dins, i mecanitzar al màxim els treballs d’interior, augmentant d’aquesta manera la importància de la reducció de costos de mà d’obra. Poseu-vos com a exemple la necessitat d’únicament 2 lampistes i 2 fusters per a l’execució dels seus treballs, durant 2 mesos, a la totalitat d’habitacions.
Una altra forma de treballar, amb un altre resultat per a altres objectius. Sense pretensions, però resolutiu. No hi ha mal projecte, ni mal resultat, si aquest és òptim i d’acord amb les demandes sol·licitades i necessitats reals.
BYKO Projectes i Gestió som una empresa fundada al 2010 que compta amb un equip multidisciplinar format per professionals arquitectes, arquitectes tècnics, interioristes i personal administratiu.